معرفی ها

آشنایی با انواع سگ ها از نظر شخصیت

معرفی 10 نژاد سگ که رفتار دوستانه‌تری دارند

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌‌اید که برخی از نژادهای سگ ذاتا دوستانه به نظر می‌رسند؟ خلق‌وخوی سگ‌ها به عوامل زیادی از جمله شخصیت و پیشینه آن‌ها بستگی دارد، اما به نظر می‌رسد که رفتار دوستانه در برخی از نژادها یک خصوصیت ژنتیکی است.

سگ‌ها حیوانات خون‌گرمی هستند. فرآیند تکامل آن‌ها را به سمتی برده که به تعامل و رفتار دوستانه با انسان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند (اگر دقت کرده باشید، گرگ‌ها تمایلی به دم تکان دادن و بوسیدن صورت انسان‌ها ندارند). همانطور که همیشه توصیه شده، وقتی امادگی نگهداری از سگ دارید، سگی را پیدا کنید که با روحیات شما همخوانی داشته باشد، نه اینکه فقط دنبال یک نژاد خاص بروید. آشنایی با نژادهای دوستانه و اینکه بدانید کدام نژاد بعد از یک روز دشوار کنارتان لم می‌دهد، کمک بزرگی خواهد بود.

بنابراین، این سگ‌ها شامل کدام نژادها می‌شوند؟ در اینجا، 10 مورد از دوستانه‌ترین نژادها را معرفی می‌کنیم که بهترین دوست انسان‌ها هستند.

1. ولش کورگی (Welsh Corgi)

سگ دوستانه ولش کورگی (Welsh Corgi)

کورگی‌ها علاوه بر داشتن پاهای کوچک، به خاطر اجتماعی بودن، بازیگوشی و علاقه شدید به وقت گذراندن با انسان‌ها شناخته می‌شوند. کورگی گونه‌ای است که برای جلب توجه پرورش یافته است، به همین دلیل علاقه زیادی به تعامل با انسان‌ها دارد. تفاوت خاصی بین ولش کورگی‌های کاردیگان و کورگی‌های پمبروک وجود ندارد، چون هر دو نژاد به یک اندازه از وقت گذراندن، در آغوش کشیده شدن و عشق ورزیدن به انسان‌ها خوشحال می‌شوند.

2. لابرادور رتریور (Labrador Retriever)

لابرادور رتریور (Labrador Retriever)

اگر کلمه «سگ مهربان» را جستجو کنید، به احتمال زیاد تصویر لابرادوری را می‌بینید که دارد به شما لبخند می‌زند. لابرادور رتریور‌ها با آن نگاه‌ گرم و چهره‌ خندان کاملا صمیمی به نظر می‌رسند، مشخصه‌ای که آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی، به ویژه در میان خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، محبوب کرده است. لابرادور‌ها برای همراهی با انسان پرورش یافته‌اند. آن‌ها از این همراهی لذت می‌برند و طبیعتی شیرین و خونسرد دارند که می‌تواند سخت‌ترین قلب‌ها را نیز نرم کند.

3. گلدن رتیور(Golden Retriever)

گلدن رتریور (Golden Retriever)

گلدن رتریورها، مانند لابرادور رتریور‌ها برخورد گرمی با انسان‌ها دارند. سگ گلدن از دوران کودکی مهربانی را به عنوان یک ویژگی اخلاقی و به عنوان روش برخورد با انسان‌ها و سایر حیوانات در پیش می‌گیرند. این سگ‌ها چهره‌ای خندان دارند که کمک می‌کند به آسانی در نقاط مختلف زندگی کنند و از آنجایی که در شرایط متفاوت نیز احساس راحتی می‌کنند، نگهداری از آن‌ها آسان است. به علاوه، گلدن‌ها تا هر وقت که صاحبشان بخواهد آن‌ها را نوازش کند، در کنار او می‌نشینند.

4. باستن تریر (Boston Terrier)

باستن تریر (Boston Terrier)

چه کسی می‌تواند در برابر این لبخند مقاومت کند؟ باستن تریر‌ها باهوش، بازیگوش و دوست‌داشتنی هستند. این خصوصیات آن‌ها را به یک نژاد محبوب در بین خانواده‌ها تبدیل کرده است. باستن‌ها عاشق دوست پیدا کردن هستند و هرگز به بازی کردن نه نمی‌گویند. آن‌ها به راحتی با افراد خو می‌گیرند، بنابراین در شرایط مختلف راحت و آسوده هستند.

5. آیریش ستر (Irish Setter)

آیریش ستر (Irish Setter)

دوست‌داشتنی؟ بله. جذاب؟ صددرصد. آیریش ستر یک نژاد بسیار دوستانه، مهربان و بی‌خیال است؛ بنابراین، از نظر دوست‌داران سگ ها جذاب به نظر می‌رسد. آن‌ها یک رگ بدجنسی هم دارند که دلپذیر است، چون هوش بالای آن‌ها را نشان می‌دهد. اگر انرژی آن‌ها خالی نشود، می‌توانند هوش خود را در روش‌های نه چندان خوبی به کار گیرند. ستر ایرلندی باید به اندازه کافی ورزش کند تا شخصیت مهربان خود را به شما نشان دهد و دیگر کفش‌هایتان را نجود.

6. بیگل (Beagle)

بیگل (Beagle)

بیگل‌ها یک نژاد بی‌خیال هستند که از وقت گذراندن با انسان‌ها لذت می‌برند. آن‌ها مانند سترهای ایرلندی به فعالیت فیزیکی زیادی نیاز دارند تا بهترین وجهه خود را به نمایش بگذارند؛ اگر پیاده‌روی‌های طولانی وپرتاب توپ برایتان جالب است، در کنار این سگ اوقات خوبی خواهید گذراند. بیگل‌ها تحت هر شرایطی خوشحالند و نگاه پر معنی آن‌ها نشان می‌دهد که چقدر مهربان هستند. بیگل‌ها همیشه آماده بازی و سرگرمی هستند و با بغل کردن و بو کشیدن جبران می‌کنند.

7. بردر کولی (Border Collie)

بردر کولی (Border Collie)

هدف بردر کولی‌ها راضی کردن است. بنابراین، آن‌ها همیشه به دنبال یافتن راهی هستند که صاحب خود را تحت تاثیر قرار دهند، حال چه به صورت فعالیت زیاد باشد و چه از طریق مهربانی صورت گیرد (یا هر دو!). خصوصیات اخلاقی بردر کولی‌ها مانند سایر نژادها از سگی به سگ دیگر متفاوت است، اما آن‌ها به طور کلی به خاطر وابستگی‌شان به انسان‌ها شناخته می‌شوند. برای به حداکثر رساندن سطح دوستانه بودن بردر کولی‌ها و به حداقل رساندن غرایز مشکل‌آفرین، او را به شکل صحیح آموزش دهید و فعالیت بدنی و ذهنی لازم برای تخلیه انرژی او را فراهم نمایید.

8. باکسر (Boxer)

باکسر (Boxer)

باکسر‌ها شیفته جلب توجه هستند و هرچه را که بخواهند از این طریق به دست می‌آورند. لازم نیست خیلی با یک باکسر وقت بگذرانید تا به شخصیت او پی ببرید. وقتی کمی بیشتر به آن‌ها عشق می‌ورزید، چشم‌هایشان درشت می‌شود. این مشخصه‌های دوستانه مکملِ ظاهرشان هستند. حتما فکر کردید سگی به این بزرگی با آن پوزه گنده باید خشن باشد؟ تجدید نظر کنید. باکسر‌ها دوست دارند اجتماعی باشند و هرچه بیشتر به آنها توجه کنید، محبت بیشتری دریافت خواهید کرد. به همین دلیل، باکسرها حیوانات خانگی بسیار خوبی برای خانواده‌های دارای فرزند هستند و اغلب دیده می‌شود که از دوستان کوچک خود مراقبت می‌کنند.

9. بول تریر استفوردشایر (Staffordshire Bull Terrier)

بول تریر استفوردشایر (Staffordshire Bull Terrier)

این سگ‌ها که زیرمجموعه نژاد «پیت بول‌» یا «بولی» هستند، لبخندی ماموت‌شکل دارند که شخصیت شیرین آن‌ها را نشان می‌دهد. این نژاد به شدت وفادار است و به همین علت برخی افراد آنها را برای مبارزه و شکار تربیت می‌کنند. بول تریرهای استنفوردشایری که مورد آزار و اذیت انسان قرار گرفته‌اند، همچنان مایل به عشق ورزیدن و اعتماد کردن هستند و با جذابیتی که دارند به سرعت دلتان را می‌برند.

10. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل (Cavalier King Charles Spaniel)

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل (Cavalier King Charles Spaniel)

هر نژادی با یک هدف پرورش یافته است. و وقتی صحبت از کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که هدف اصلی از پرورش آن‌ها همراهی با انسان و فراهم کردن شانه‌ای پشمالو برای تکیه کردن بوده است. این سگ‌ها همیشه آماده تعامل هستند و واقعا انسان‌ها را دوست دارند؛ بنابراین به توجه زیادی نیاز دارند و با داشتن این چهره بامزه، به راحتی به خواسته‌هایشان می‌رسند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *